Word of mouth marketing

Με αφορμή το βιβλίο  “Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talkin» του Andy Sernovitz θα ήθελα να πω δυο λόγια. Το word of  mouth marketing είναι ένα οργανικό εργαλείο για να δημιουργήσετε μια κοινότητα γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρία σας.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός Word of Mouth Marketing θα μπορούσε να σηματοδοτηθεί με
τα πέντε «t» {Κλασικός τρόπος παρουσιασης όπως τα 4p του μίγματος marketing κ.λ.π}

  • Talkers – Ποιοι από τους φίλους σας θα μιλήσουν για εσάς;
  • Topics –  Τι θα πούνε;
  • Tools – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε το ταξίδι του μηνύματος;
  • Taking part – Πώς θα μπορέσετε να λάβετε μέρος στην συζήτηση;
  • Tracking -Ποιοι άνθρωποι μιλάνε για εσάς;
  1. Talkers:  Ποιοι θα ήθελαν να μιλήσουν για εσάς; Θα μπορούσαν να είναι πελάτες, φίλοι, εθελοντές, bloggers
  2. Topics: Δώστε αφορμές στους ανθρώπους να μιλήσουν. Θα μπορούσε να είναι ειδικά προνόμια ή προσφορές σε αυτούς, υπηρεσίες η προϊόντα, χαριτομενιές ή  νέες δυνατότητες στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
  3. Tools: Βοηθήστε το μήνυμα να διαδοθεί γρήγορα, μέσω viral mail, blogs, microsites, message boards,μέσω online κοινότητες όπως το  Facebook κλπ.
  4. Taking part: Πάρτε μέρος στην κουβέντα! Απαντήστε στα σχόλια ή κάντε δικά σας σχόλια σε blogs άλλων, απαντήστε σε mail, προσφέρετε προσωπικές υπηρεσίες.
  5. Tracking: Μετρήστε και κατανοήστε τι λέει ο κόσμος, παρακολουθώντας τα blogs, διαβάζοντας τα message boards, κάνοντας χρήση εργαλείων μέτρησης.

Προτού παρουσιάσω το μανιφέστο του WOM Marketing θα ήθελα να αναφέρω τον τύπο για την αξία  Word OMouth μια που βασικό ερώτημα σε όλες τις  επιχειρηματικές συμβουλές είναι πως οι ενέργειες αυτές, μπορεί να είναι μετρήσιμες, σε επίπεδο στόχων.

word_of_mouth1

Η μέση αξία του πελάτη επι αριθμό πελατών μέσω WOM = Αξια του WOM

Το μανιφέστο  The Word of Mouth Marketing

1. Χαρούμενοι πελάτες είναι η καλύτερη διαφήμιση. Κάντε τους ανθρώπους ευτυχισμένους.  {λίγο αμερικανιά αυτό το δεύτερο}
2. Το Marketing είναι εύκολο: Κερδίστε το σεβασμό και τις συστάσεις των πελατών σας. Θα σας κάνουν διαφήμιση, χωρίς χρέωση.
3. Η επιχειρισιακή δεοντολογία και καλή εξυπηρέτηση έρχονται πάντα πρώτες.
4. UR tο UE: γίνετε  η εμπειρία των καταναλωτών (μετατρέψετε την πώληση σε εμπειρία αγοράς){τα γνωστά παχία λόγια των συμβούλων}.
5. Τα αρνητικά σχόλια  από στόμα σε στόμα είναι μια μοναδική ευκαιρία, να  ακούσετε και να μάθετε. {Κάτι που γενικά θα πρέπει να κάνουμε είναι το να ακούμε}
6. Οι άνθρωποι  μιλάνε. Η μόνη επιλογή είναι να ενταχθείτε στην συνομιλία τους.
7. Πρέπει να είστε ενδιαφέροντες αλλιώς είστε αόρατοι.
8. Αν δεν αξίζει να μιλήσουμε για τα προϊόντα ή τις  υπηρεσίες μας τότε δεν αξίζει να τα παράγουμε.
9. Δημιουργήστε μια θετική εικόνα για την εταιρία σας.
10. Είναι πιο διασκεδαστικό να εργάζεστε σε μια εταιρεία που ο κόσμος θέλει να μιλάει για αυτήν.
11. Χρησιμοποιήστε την δύναμη του «από στόμα σε στόμα marketing» για να παράγετε μια  εταιρική κουλτούρα,  που θα σέβεται  τους ανθρώπους.
12. Το ειλικρινές Marketing φέρνει  περισσότερα χρήματα.
Reblog this post [with Zemanta]
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s