Social CRM Προσδοκία για νέες ευκαιρίες;

Το φθινόπωρο είναι η εποχή των αλλαγών.  Μετά τη ραστώνη του καλοκαιργιού, έρχεται η δράση. Τους τελευταίους μήνες παρατηρώ μια έντονη προσπάθεια  συσχέτισης των microblogging όπως του twitter με εργαλεία  CRM  από το αμερικάνικο think-tank του marketing. Και μου φαίνεται λογικό, μια που η φύση του τακτικού  CRM  (marketing, sales-force automation και support) ακουμπά στις ανθρώπινες σχέσεις άρα και στα κοινωνικά δίκτυα.   Αφορμή για αυτό το άρθρο ήταν  η έρευνα των Russell Herder και Ethos Business Law με τίτλο “Social Media Embracing the Opportunities: Averting the Risks” όπου έγινε σε στελέχη εταιριών,  διαπιστώνουν ότι τα social media μπορούν να βοηθήσουν στην αειφόρο ανάπτυξη των εταιριών τους.

  • 81% πιστεύει ότι τα social media μπορούν να ενισχύσουν τις σχέσεις πελατών και εργαζομένων.
  • 81% πιστεύει ότι τα social media βοηθούν να χτιστεί  μια  εταιρική φήμη.
  • 69% αισθάνονται όπως τα social media μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμα για την πρόσληψη νέων εργαζομένων.
  • 64% το βλέπει ως ένα εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών.
  • 46% πιστεύουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχυθεί το ηθικό των εργαζομένων.

Από την άλλη το 51% φοβούνται ότι τα social media είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που δεν το ελέγχουν, όπως με τα παραδοσιακά κανάλια.  Βέβαια η κοινωνία κάνει μια μεγάλη μετάβαση λόγο των social media.  Δείτε το σχετικό video.

Bantam Live

Bantam Live

Είναι προφανές ότι τα social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για καμπάνιες marketing με δυνατότητα διαχείρισης των lead, είτε για support. Στης 19 Μαρτίου ξεκίνησε το bantam crm το πρώτο ολοκληρωμένο social CRM.  Αξίζει να το δείτε.

Βέβαια δύο τρεις μέρες αργότερα η mean-stream αγορά απάντησε με το  SalesForce να ενσωματώνει  το twitter για  customer-service platform. Η υπηρεσία θα τρέχει από τον Γενάρη στο  Service Cloud δημιουργώντας online  κοινότητες, social networking, γνωσιακές βάσεις  και άλλες πληροφορίες από αλλά δίκτυα. Τον Ιούνιο και η Microsoft ανακοίνωσε κάτι αντίστοιχο για το Dynamics CRM. Ενώ της 22 Αυγούστου η oracle ανακοίνωσε Oracle social CRM applications release 3 που είναι διαθέσιμο στην http://sales.oracle.com/en-us/

Συμπερασματικά

  • Οι Άνθρωποι των εταιριών βλέπουν  θετικά τα social media.
  • Οι εταιρίες παραγωγής  λογισμικού CRM προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την τάση.
  • Το ζητούμενο είναι αν θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις να ενσωματώσουν  νέες στρατηγικές  και να κερδίσουν.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s