Επιχειρηματικό Μοντέλο το κλειδί για την επιτυχία.

Business-model-canvas

Πίσω από κάθε υφιστάμενη ή νέα επιχειρηματική δράση, πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο μοντέλο που θα περιγράφει την δημιουργία αξίας τον τρόπο διανομής της στους πελάτες, αλλά και τις οικονομικές απολαβές από την διαδικασία αυτή.  Αν και ως έννοια την συναντάμε από το 1980 πρακτικά μετά το 2004 φαίνεται να παίρνει μια μορφή πολύ ξεκάθαρη. Πρόκειται για ένα εργαλείο στρατηγικής  ανάλυσης που βοηθάει τον επιχειρηματιά, αλλά και όλοι την ομάδα που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής δράσης, να έχουν μια κοινή ολιστική αντίληψη για το προϊόν, την αγορά ,τους πελάτες. Ουσιαστικά είναι ένα δυναμικά  μεταβαλλόμενο σύστημα που αναζητάει την βέλτιστη λύση έτσι ώστε το προϊόν να προσαρμόζεται στις ανάγκες των πελατών του. Μέσα από ένα απλό πλαίσιο, όπου μετά την δημιουργία του, προχωράμε σε ένα κύκλο διαδικασιών ανάπτυξη όπου:  α)κάνουμε, β)μετράμε, γ) μαθαίνουμε αποφασίζουμε,  για το αν η λύση είναι σωστή, για να προχωρήσουμε σε κάθε μια από τις υποθέσεις που έχουμε θέσει στο μοντέλο.

Για την πρακτική απεικόνιση του επιχειρηματικού μοντέλου έχουν αναπτυχθεί πολλοί καμβάδες. Προσωπικά πιστεύω ότι η κανονικοποίησης κάποιον διαδικασιών βοηθάει στην καλύτερη αφομοίωση αλλά και την ταχύτερη αξιοποίηση, έτσι πιστεύω ότι το Business model cavnas είναι η πιο ολοκληρωμένη λύση.

Μια παρουσίαση για το βασικά στοιχεία του business model canvas

Μια παρουσίαση για το business model camvas στα Ελληνικά

Πίσω από τα επιχειρηματικά μοντέλα υπάρχουν κάποιου μηχανισμοί που μας βοηθούν να ελέγξουμε τους κινδύνους πίσω από την προσπάθεια.

Δημιουργώντας το σωστό προϊόν

  1. Είναι ένα προϊόν που δίνει μια πραγματική λύση;
  2. Βρίσκοντας την μικρότερη δυνατή λύση για να παράγεται αξία που είναι διατεθειμένοι οι πελάτες να πληρώσουν (MVP)
  3. Δημιουργία προϊόντος σε μικρή κλίμακα. (prototype)
  4. Επαλήθευση υποθέσεων, παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα.

Δημιουργώντας το μονοπάτι για τους πραγματικούς πελάτες

  1. Αναγνωρίστε ποιοι έχουν το πρόβλημα που λύνει το προϊόν
  2. Επιζητείστε τους καταναλωτές που είναι έτοιμοι για να το αγοράσουν
  3. Ξεκινήστε με την παραδοσιακή επικοινωνία
  4. Αναπτύξτε inbound channels είναι αποτελεσματικότερα και οικονομικότερα.

Δημιουργώντας μια βιώσιμη επιχειρηματική δράση

  1. Προσδιορίστε  τον ανταγωνισμό μέσω των υφιστάμενων εναλλακτικών λύσεων και να πάρει μια τιμή για για το προϊόν
  2. Δοκιμάστε την τιμή και δείτε τι λένε οι πελάτες.
  3. Βελτιστοποιήστε της διάρθρωσης του κόστους σας να κάνουν το επιχειρηματικό μοντέλο βιώσιμο.
  4. Το κόστος απόκτησης πελάτη θα πρέπει να είναι μικρότερο από τον κύκλο ζωής του πελάτη.

Τέλος πίσω από τα επιχειρηματικά μοντέλα  φαίνεται να υπάρχουν συγκεκριμένα μοτίβα.  Κλείνοντας θέλω να πω ότι η βαθύτερη κατανόηση των μοντέλων, θα βοηθήσει στην δημιουργία  καλύτερων επιχειρηματικών δράσεων, απαραίτητο συστατικό για να δημιουργήσουμε βιώσιμες δομές.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s