Growth Hacking ένας διαφορετικός τρόπος για απόκτηση πελατών

Με αφορμή την πρόσκληση από την Μπέττυ Τσαγκαρέστου να δώσω κάποιες διαλέξεις για Growth Hacking tips στο πλαίσιο του Startup Lab @ADandPRLab. Νομίζω ότι θα ήταν ενδιαφέρον να κουβεντιάσουμε για το θέμα.
Το πλαίσιο: για να δούμε το θέμα θα πρέπει να εξετάσουμε το περιβάλλον. Από την μία η ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου (υποδομές, τεχνολογίες, συσκευές (web2.0, cloud computing, web technologies, smartphones )) και από την άλλη η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση. έστρεψαν τους ανθρώπους σε νεοφυείς επιχειρηματικές δράσεις (Startups). Όπου το δικαίωμα για εργασία και δημιουργικότητα ανέπτυξαν νέες προσεγγίσεις για το πώς μπορώ να αναπτύξω μια βιώσιμη επιχείρηση. Το Growth Hacking κατά την γνώμη μου είναι μια διαφορετική προσέγγιση του Μarketing, που συνάγει με την συνολική λογική ότι επιχείρηση είναι:  » η παραγωγή μιας αξίας,  ο τρόπος διανομής της στους πελάτες της αλλά και η είσπραξη χρημάτων για αυτή.»

Οι τεχνικές αυτές Μarketing βασίζονται σε δύο βασικές λογικές,από την μία ότι η αξία του προϊόντος- υπηρεσίες είτε λύνει μια πραγματική ανάγκη κάποιου τμήματος  της αγοράς είτε λύνει ένα πρόβλημα του με καλύτερο τρόπο, γρηγορότερα κ.λ.π. , ενώ από την άλλη πλευρά κάνοντας  χρήση του διαδικτύου για να μπορέσουν να απευθύνουν  σε μεγάλα τμήματα της αγοράς όπου οι πελάτες να μιλήσουν για το προϊόν τους  inboud markitng.  Το αποτέλεσμα τέτοιων στρατηγικών ήταν εξαιρετικά μικρές ομάδες δημιουργικών ανθρώπων παράγοντας περιεχόμενο και κάνοντας χρήση APIs και υπηρεσιών τρίτων  χωρίς χρήματα ή με σχεδόν χωρίς χρήματα κατάφεραν να  επικοινωνήσουν με μεγάλα τμήματα της αγοράς δημιουργώντας την κρίσιμη μάζα από πελάτες για να μπορεί η εταιρία να είναι βιώσιμη.

Για τις ανάγκες του εργαστηρίου ζήτησα από τις ομάδες που προσπαθούν να λύσουν κάποιο πρόβλημα μέσω μια νέας υπηρεσίας, να κάνουν ένα πείραμα . Να δημιουργήσουν μια σελίδα για την υπηρεσία τους και να έχει μια φόρμα εγγραφής. Επίσης να παράγουν μια αλληλουχία  από προσωποποιημένα email και όταν κάποιος γράφεται σε αυτή τότε να ξεκινάνε τα email  προς τον επισκέπτη της υπηρεσίας με συγκεκριμένη χρονική απόσταση έτσι ώστε να μετρήσουν την αποτελεσματικότητα της δράσης τους.  Αν κάποιος θέλει να δει πληροφορίες και case study σχετικά, ένα καλό άρθρο με πολλές πηγές στο blog του KissMetrics.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s